Tuesday, January 12, 2010

Maggie Goreng With Nugget Tempura

Posted by Cinta Hatiku at 8:42 PM
Maggie Goreng bersama Nugget Tempura

lama tul tak makan laparmaggie si aiman merengek mintak maggie beberape hari yang lepasihikhik tapi mama dia wat tak tau jer siultetiba plak harini mama dia teringin nak makan..so berteriak gembira la si aiman..dengan senang hati nyer dia menolong..memula dia tolong amikkan maggie..dalam mama dia sibuk defrost nugget tempura kat microwave pastu dengar la ayat² manja gitu kan.."mama masa maggie ape maggie goreng eh" tau pulak tuihikhik..dalam masa yg sama saya suruh dia amikkan carrot..rajin tul membantu..pastu yg terlebih rajin tu..nak angkat pinggan dalam microwave..menjerit saya dibuatnyer..yer la pinggan tu panas ckit..budak mana la tahan panas..selesai jer masak..time letak kat pinggan nak tau ape keluar dari mulut aiman "Huiiyooo mama masak maggie goreng..sedapnyerrr" pandai tul memujigelakguling..tak rasa lagi tujelir..bile dah rasa licin terus..


jom tengok resepi maggie saya



bahan²nya
Maggie (ayam atau kari ) direbus
Bawang merah
Bawang putih
Cili merah
Cili Sauce
Carrot
Kicap
Rencah Maggie
Nugget Tempura yang siap digoreng dan dipotong kecil
Telur

Cara²nye
Tumis bawang merah, bawang putih dan cili merah yang dihiris halus sampai naik bau..masukkan carrot..kacau rata baru masukkan rencah maggie, cili sauce, dan kicap secukup rasa..kacau lagi..kemudian masukkan telur..kacau hingga telur masak baru masukkan maggie dan nugget..Gaul biar sebati..dan siap dihidang..

Selamat Mencuba
www.tips-fb.com

0 comments on "Maggie Goreng With Nugget Tempura"