Friday, May 30, 2008

RESEPI CINTA..

Posted by Cinta Hatiku at 7:16 PM 0 comments
PhotobucketPhotobucketISTIMEWA UTK SEMUA YG TLH BERUMAHTANGGA & PARA REMAJAPhotobucketPhotobucket

Bahan² nya
Photobucket1 tin cerita
Photobucket2 keping hati yang masih muda
Photobucket1 mangkuk besar pengertian
Photobucket2 tin keimanan kepada tuhan
Photobucket2 biji besar tomato pengharapan
Photobucket1 mangkuk keyakinan
Photobucket1/2 sudu cemburu
Photobucket1 mangkuk perjodohan
Photobucketcubitan mesra, serta gurauan sepatutnya (secukup rasa)

Cara² nya
Mula² bukakan tin cerita dan keluarkan isinya..Potong kedua² keping hati itu dan letakkan ke dalam mangkuk pengertian untuk mencegah daripada pertukaran rasa... Tuangkan kepercayaan dan pengertian..Kemudian letakkan ke dalam mangkuk perjodohan, dihiaskan dengan potongan cemburu dan cubitan yang mengelikan hati..Mesra serta gurauan mengikut sesuka hati masing²...

Campurkan tomato pengharapan dan di susun untuk hiasan.. Letakkan ia ke dalam mahligai yang indah supaya ianya tercegah dari penggodaan.. Campuran ini lebih manis rasanya jika masa itu dilalui dengan persefahaman kedua² belah pihak keluarga.

PhotobucketJumlah Perbelanjaan:- Mengikut kemampuan kedua² keping hati.

PhotobucketMasanya:- Darah muda

PhotobucketPerhatian:- Resepi ini boleh dicuba bila² masa sahaja asalkan cukup bahan² nya....

www.tips-fb.com

Thursday, May 29, 2008

JALAN² CARI MAKAN...

Posted by Cinta Hatiku at 10:41 PM 0 comments
Arie ni sy and family gi jalan² cari pasal Photobucket..eh bukan...jalan² cari makan Photobuckethehehe...bermula dgn sarapan pagi..kul 5 pagi lagi kitorg dah merayap...pergi ke 24 hours kat Ampang berdekatan dgn Ampang Putri..makan tgh hari pulak.. kat PhotobucketPhotobucketHehehe..dpt ler rasa menu baru..chicken chop..tapi bukan tu yang sy nak cite..pas kitorg makan Photobucket kat TESCO Ampang..dlm kul 8 .. sy gi pasar tani...pasar tani ni terletak bebetul kat bawah flyover dekat U-TURN TESCO..hanya hari khamis sahaja..kat situ ada jual rojak..

PhotobucketROJAK BUAH BUAHAN PAK DINPhotobucket

hmm Photobucket tgk gambar dah kecur air liur korangkan..sedap jugak la rojak ni..berbanding dgn rojak yg kat KL yang pernah sy makan..Sy ni minat jugak makan rojak...tp bukan rojak je la..mcm² makan..sy suka..ihikhikhehehehe..selain rojak mak mertua sy dan rojak yg jual kat pasar malam tmn suria kat jb...kira rojak ni..dapat la markah 7/10 dari sy...kalau rojak mak mertua sy...10/10....wahh..markah penuh lagi..Photobuckethehehe..tp mak mertua sy masak ape pun sedap...mcm sy jugak la..gelakgulinghahahaha...masuk bakul angkat bakul sendiri gituPhotobucket..



sedapkan gambar rojak tu..Photobuckethehehe..makan malam pulak di gombak...ape yang ada di gombak?? hah..ni la nak cite Photobucket..sy makan gi makan nasi ayam..nama restoren dia..

PhotobucketNASI AYAM MANCONGKAMPhotobucket

Restoran ni bersebelahan dgn restoran haji tapah..bebetul depan Masjid..PhotobucketNasi ayam dia sedap...tapi tak sama mcm PhotobucketNasi Ayam Chee Meng Photobucket kat Bukit Bintang yang sedap bangat..wahh!!korang mesti takut nak makan gitu...tp korang jgn risau..ada lesen HALAL yang sah lagi...fav syPhotobucket..kerabu mangga..kerabu mangga dia tak sama mcm linda onn punya restoran...mangga dia muda..rangup gitu..kalau linda onn mangga muda dah nak masak..ihikhikhehehe..berbalik pada NASI AYAM MANCONGKAM...dia ada 2 jenis ayam..bukan betina dgn jantan yerPhotobucket..tp biasa dgn garing...so, sy order yg biasa..hubby sy pulak order yang garing..sup dgn sambal dia pun ok..cuma masin dgn manis dia leh tahan la..kepada pesakit diabetis dgn darah tinggi..jgn la makan..gelakgulingwakakakaka..kang tak pasal² cepat plak korang masuk ihikhik..wahh!!..terlebih sudah..ihikhikhehehehe...

www.tips-fb.com

ANTARA CINTA, SAYANG, SUKA DAN MINAT...

Posted by Cinta Hatiku at 10:19 PM 0 comments
PhotobucketCintaPhotobucket
PhotobucketKita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau boleh nak dia tahu.. dan kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya.

PhotobucketSayangPhotobucket
PhotobucketKita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita.

PhotobucketSukaPhotobucket
PhotobucketKita sukakan dia kerana dia kelakar. dia happy-go-lucky. bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. tapi, kita taklah rindu giller kat dia bila tak berjumpa seminggu...

PhotobucketMinatPhotobucket
PhotobucketApa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya
www.tips-fb.com