Saturday, September 5, 2009

Daging Black Pepper

Posted by Cinta Hatiku at 12:56 AM
Menu sahur tuk kali niPhotobucket..adalah PhotobucketDAGING BLACK PEPPERPhotobucket Photobucket korang nak tau diam sebenarnye menu ni hentam sajer..cuba² buat resepi baru..Photobucket tapi kan love..sy tak sangka tau..ia nya menjadi Photobucket..ehemPhotobucket tengok la sape yang masakPhotobucketmalu.. alahai Photobucket
PhotobucketDaging Black PepperPhotobucket

meh Photobucketsalin mehPhotobucket..resepi Photobucketbaru ni Photobucket sedap tauPhotobucket ada org tu kata tak selera Photobucket..tapi kan..Photobucketorg tu tambah nasi lagi tau Photobucket ape maknenye ekPhotobucket hmm.. nyampah i tau Photobucket..u suke wat i camni merajuk..Photobucket

Bahan²
PhotobucketBawang putih
PhotobucketHalia
PhotobucketSerai
* Semua diatas dihiris halus
PhotobucketCili padi
PhotobucketCili merah
PhotobucketLada Hitam ditumbuk halus
PhotobucketLada sulah
Photobucket1 sudu sos cili
Photobucket1/2 sudu kicap pekat
PhotobucketGaram, Ajinamoto dan sedikit Cili flakes
PhotobucketDaging yang direbus
PhotobucketTepung jagung
PhotobucketBawang merah dipotong 4
PhotobucketTomato belah 4 gak..

Cara² nya
Tumis bahan hiris dan bawang besar, cili padi dan cili merah serta daging yang telah direbus..letakkan sedikit air rebusan daging supaya tidak terlalu kering..masukkan lada sulah, lada hitam, cili flakes, sos cili dan kicap pekat..kacau sebati..dan tuangkan lebihan air rebusan daging tadi..biar kan sampai kuah betul² meresap pada daging..baru masukkan tomato..pastu masukkan garam dan ajinamoto secukup rasa..bila sudah hampir kering masukkan bancuhan air tepung jagung supaya kuahnye pekat.

tu jer caranye Photobucket senang kanPhotobucket even jiran sebelah pun bleh buatgelakguling Eeh.. ape kena mengena dgn jiran sebelah plakjelirihikhik

Photobucket Photobucket Selamat Mencuba yer Photobucket Photobucket

kalau korang dah buatrindu..bitau sy yerlove..(eleh mcm resepi dia tu sedap sgt..nak suruh org cuba)gelakguling

www.tips-fb.com

2 comments on "Daging Black Pepper"

Anonymous said...

wow mcm besh jer..tapi aku malas nak masak ler..bleh hantar tak umah kita?hehehe


lurve mrs cermin

Cinta Hatiku on September 5, 2009 at 3:23 PM said...

uiks min..ape ni memalas..ekekekeke