Wednesday, May 21, 2008

CHINA TOWN FRIED RICE...

Posted by Cinta Hatiku at 6:17 PM

Bunyik mcm gempak je kanPhotobucket..org kite panggil nasi goreng cina..tapi bukan ORG cina yang masakPhotobucket..nama je mcm tu...maybe ia berasal dari negara CHINA kot..(hehehehhe..mcm ia je sy ni kan..) HahPhotobucket tu ler resepi sy tuk arie ni..disebabkan hubby sy takde kat umah (keje katanye..)so..masakkan simple tuk sy dan si aiman ni..hanyalah CHINA TOWN FRIED RICE...hehehehe...bahan-bahan dia mcm Photobucketgambar kat Photobucketatas tu..

Photobucket2 ulas bawang kecil
Photobucket1 ulas bawang putih
Photobucket1 biji telur
PhotobucketMixed veg
PhotobucketUdang
PhotobucketIsi ayam tanpa tulang
PhotobucketNasi (cukup untuk sy dgn aiman..gelakgulingwakakaka)
PhotobucketGaram dan ajinamoto secukup rasa...

Cara-caranya

Panaskan minyak..tumis bawang putih dan bawang kecil yang dihiris halus...sehingga naik aroma nya...jangan sampai hangus sudah...(ihikhikheheehe..maknanye kecilkan api dapur ler...)kemudian korang masukkan la udang dan ayam....Agak-agak dah mcm nak masak gitu...korang letak la mixed veg...garam dan ajinamoto secukup rasa....jgn la sampai over cook korangnye mixed veg tu..then korang bubuh telur...agak-agak telur tu dah separuh masak baru korang gaul sebati...dan last skali letakkan nasi...Hah!!! siap kan.. mcm gambar kat bawah nie...

Untuk pengetahuan korang la..gambar ni tak clear sebab sy snap guna Photobucket..bukan ape..Photobucketcamera digital sy telah di bawa pergi oleh hubby sy yang sibuk dgn episod misterinye..

www.tips-fb.com

0 comments on "CHINA TOWN FRIED RICE..."