Monday, September 7, 2009

Rendang Daging

Posted by Cinta Hatiku at 9:24 PM
Buka puasa arie ni buat Mee Hoon goreng Photobucket tuk aiman love..sejak 2 3 hari ni Photobucket..ci tomei ni tak selera nak makan nasi..tak kira la nasi ayam ke nasi goreng ker..janji berunsurkan beras dia takmo mknPhotobucket..papa aiman plak nak makan rendang daging Photobucket..org berpuasa ni memacam mknan di idamkan Photobucket..
PhotobucketMee Hoon Goreng Photobucketpilihan aimanPhotobucket

Photobucket sy share Photobucket resepi rendang sy ni Photobucket..tak susah pun..kalau yg dah tau..tp resepi dia lain ckit..bleh gak comment Photobucket resepi sy ni.. Photobucket ekekekekegelakguling kan elok ilmu dikongsi bersama malu..

PhotobucketRendang Daging Photobucket pilihan suami tersayangPhotobucket

Bahan²nya
PhotobucketLada Kering
PhotobucketLengkuas
PhotobucketHalia
PhotobucketSerai
PhotobucketBawang merah
PhotobucketBawang putih
PhotobucketDaun kunyit
(Kisar semua bahan diatas)
PhotobucketDaun Kunyit dihiris kasar
PhotobucketDaging yang direbus (bleh tukar ayam kalau tak suka daging Photobucket )
PhotobucketSantan
PhotobucketKerisik
PhotobucketRempah Penumis
PhotobucketRempah Kari
PhotobucketLada Hitam
PhotobucketGaram dan Ajinamoto

Cara²nya
Tumis Rempah penumis dan masukkan bahan yang telah dikisar serta daun kunyit yang dihiris hingga naik bau..Masukkan rempah kari sedikit dan kerisik..kacau rata baru masukkan santan..kacau hingga sebati..masukkan daging yang telah direbus..kemudian masukkan lada hitam yang telah ditumbuk serta garam dan ajinamoto secukup rasa..Kacau dan masak hingga kering..

Tu jer Photobucket..mudah kanPhotobucket td masak pun kul 6:30ptg dah siap sebelum azan magrib Photobucket..Terre takPhotobucket biasa la wonderpet Photobucket ..eh salah wondermom gelakguling..pekejadahnye nak jd wonderpet..wonderpet menyelamatkan binatangrindu..kay la penat sgt ni Photobucket..besok Mia ada check up.. nanti Photobucketdate lagi..chow cincauPhotobucket..PhotobucketPhotobucket (wondermom nak masuk tdo awalihikhik)
www.tips-fb.com

2 comments on "Rendang Daging"

Anonymous said...

sayang ke suami tu?kui kui kui...

Cinta Hatiku on September 10, 2009 at 1:59 AM said...

eh..mesti la sayang..:p sape kah gerangan anda ni..amboi amboi amboi..soalan..geget kang...:p