Monday, August 23, 2010

Pergi Tak Kembali

Posted by Cinta Hatiku at 9:54 AM
semalam genap tahun arwah mak meninggalkan kami sekeluarga ..rindu dengan segala²nya rasa nak meraung jer ..Walau mcm mane pun semuanye telah tertulis... seperti yang telah dijanjikan…tempoh nyawa telah dipinjamkan tidak kurang dan tidak lebih...jangan takut membicarakan tentang kematian...sebab mati itu pasti sampai masanya kite sendiri akan mengalaminya cuma masa kite jer kite tak tahu entah bila entah esok entah lusa yang penting persiapkanlah diri dengan sebanyak² amalankepada sesiapa juga yg telah kehilangan..sesama la kite sedekahkan Al-fatihah dan membaca yassin untuk mereka yang telah pergi..semoga roh mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan di syurga..Amin

Hal terpenting bukanlah tentang bila & dengan cara apa kita menutup lembaran kehidupan kita di dunia ini, tapi bagaimana akhir kisah yg kita ukir dalam lembaran-lembaran itu. Semoga tidak ada penyesalan ketika kita meninggalkan dunia ini. Kematian kita menjadi sebuah khabar duka bagi bagi setiap orang yg sempat mahu pun tidak sempat mengenal kita sehingga rangkaian doa pun mengalir laksana mata air. Alangkah indahnya dunia ini tatkala setiap orang menyedari hakikat khabar kematian yg tersembunyi.
www.tips-fb.com

2 comments on "Pergi Tak Kembali"

noradzlina.kamdani on August 23, 2010 at 12:53 PM said...

al fatihah buata rwah mak ko...maaf aku xtau saat pemergian beliau...semoga rohnye ditempatkan di kalangan org2 yg beriman.

Cinta Hatiku on August 23, 2010 at 1:59 PM said...

thanks lin.dah 8 tahun pun