Monday, August 23, 2010

Jgn Makan Kalau Was²

Posted by Cinta Hatiku at 12:33 PM
Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan dari keterangan-keterangan dan petunjuk hidayah, sesudah Kami menerangkannya kepada manusia di dalam Kitab Suci, mereka itu dilaknat oleh Allah dan dilaknat oleh sekalian makhluk. Kecuali orang-orang yang bertaubat, dan memperbaiki (amal buruk mereka) serta menerangkan (apa yang mereka sembunyikan); maka orang-orang itu, Aku terima taubat mereka, dan Akulah Yang Maha Penerima taubat, lagi Maha Mengasihani. (Al-Baqarah: 159-160)

bebaru ni dapat berita tak menarik pasal Mcdonalds..kalau betul la semua nikenape pihak JAKIM tak war - warkan berita ni kat media sudah diketahui ramai org islam makan kat Mcdonalds...ape² pun cuba tgk info kat bawah ni yer sila click gambar tuk besarkan picture..


Bukti Pertama : click sini


Bukti Kedua : Surat dari JAKIM kepada Encik Bob Chan, Pengarah Urusan Mac Food Services (M) Sdn Bhd dan bukti daging berasal dari Uruguay yang tidak memenuhi piawai JAKIM. Click sini



saya tak tahu kesahihan berita ini..cuma ingin menyampaikan sahaja..memang la mac food services tu bukan company Mcdonalds..company Mcdonalds kat malaysia kan Golden Arches Restaurant Sdn Bhd..tapi cuba tengok gambar kat bawah ni plak dan tgk kat column yg saya bulatkan tu..ini bermakna mac food ada lah supplier Mcdonalds..heharap pihak JAKIM dapat la beri kesahihan berita ini dengan JELAS kepada semua umat islam kat Malaysia ni..ramai yang tak tahu benda ni ..so buat masa sekarang ni..please buy or eat Mcdonalds..



p/s : sebelum ni ada gak beli mcdonalds..dah tu fav saya dgn aiman plak tu..sob sob sob
www.tips-fb.com

0 comments on "Jgn Makan Kalau Was²"