Tuesday, July 13, 2010

Memacam Perangai

Posted by Cinta Hatiku at 3:32 PM

tension sungguh semalam




dah la demam + sakit tekak + selsema



padan muka doktor tu kena marah dgn saya




marah yang tak terkawal..




padan muka..lalalala

suka tul bile dah puas hati bebel dengan doktor kat klinik mediviron tu mana tak nye..saya ni memang demam + selsema + sakit tekak + sakit kepala tahap cipan dah..keje kat opis plak banyak..sebab dah hari dpt compassionate leave..sebab ayahanda sakit..tiada niat pun dtg klinik nak amik MC..niat dihati nak dpt kan ubat yg sepatutnya saya perlukan ada ke dia nak bg saya panadol jer..saya ckp la..saya ni sakit kepala..kul malam tadi dah makan ubat..tapi still tak kurang gak sakit pala ni..mintak la ponstan..seboleh² dia takmo bagi ..saya ckp la..what for bg saya panadol sedangkan saya dah makan panadol..tapi tak baik. jugak ..saya datang klinik nak amik ponstan..tp dibagi panadol ..ayat yg keluar..saya bg ape yg patut saya bagi..menyirap tul dengan doktor tu..selama ni pi klinik ctu..takde masalah langsung nak mintak ubat..bile ubat yg sebelum ni makan tak jugak baik..so kite mintak la yg power ckit tuk meredakan kesakitan..memang angin satu badan tul malam tadi..bile masa nak amik ubat nurse tu bg ubat saya ..tgk ada ponstan..nasibla ko bg ponstan..agaknye dah bingit kot dengar saya bebel..balik rumah makan ubat semua..pagi ni baru rasa lega ckit..walaupun still sakit..memang la awak tu doktor dan pakar dlm bidang perubatan..tp yang tanggung sakit nye org lain..so kena paham la situasi org yg sakit..dan saya paling tak suka kebanyakkan doktor mesti ayat diorg tanya sama ..sakit ape aik awak doktor awak la check..saya ni sakit ape..ni tanye saya ..saya sakit ape..bile cakap kite sakit ape..dia bleh ckp..ok je takde apemenyiram je dengar kan

nasib kawan En suami tak camtu..tapi segan tul ada skali tu dia yang check..tak sangka plak dia kena jaga kat bahagian pesakit luar time tu


www.tips-fb.com

2 comments on "Memacam Perangai"

A.I on July 13, 2010 at 4:44 PM said...

aku penah mengamok kat emergency spital selayang. dah la tunggu nk rawat anak aku dari kul 7pm sampai kul 3pg, baru dia panggil. cek2 gitu je pastu bagi ubat demam. OMG!! trus aku mengamok ckp buat apa kalau aku semata2 nk dptkan ubat demam tu, menunggu lama cam org giler kt situ? aku nk anak aku buat blood test! trus terkesima doc tu. miahahahaha...baru dia buat blood test kt anak aku. dowang ni kadang mmg tak paham la..isk.

Cinta Hatiku on July 13, 2010 at 4:54 PM said...

amik jalan mudah je kan..aku pun geram kekadang..sebab dah pi klinik tak baik kan..ada skali tu..dia leh suruh balik..besok pagi dtg balik..mcm hampeh!!..hahaha..