Tuesday, June 22, 2010

Job Interview

Posted by Cinta Hatiku at 1:02 PM
Photobucket
Mood Malas...Lalalala

siang malam..hujan mendung panas..semua tak diendahkan..sejak dua menjak ni cam malas nak meng date blog..mood nak tdo jer ..tapi takleh plak .. lah..ni nak story pasal job interview kat Putrajaya..kalau dah kat putrajaya mesti la kerja kerajaan kan..so before interview ni..memacam saya google kan..sebab org banyak cakap..interview kerajaan ni soalan selalu merapu..tu yang suspender tu..tapi jangkaan saya meleset..jom tgk soalan yg di soal

Siapakah Menteri Kewangan Malaysia kononnye sebab jawatan bahagian kewangan ..so soalan kena la berkaitan
Apa yang anda tahu tentang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) Apakah peranan peranan yang dimainkan oleh SPA

tu contoh jer..bagi dua dah laa..banyak lagi soalan..korang google la sendiri..sebenarnye soalan tu tak keluar pun..jenuh saya menunggu..cam ngantuk pun ada..sebab ramai calon yang menunggu..no saya 1515..cam no ekor la plak..so soalan yang disoal kat saya adalah seperti dibawah

Dah berape lama berkerja dengan syarikat sekarang
Sebelum ni berkerja dimana
Kenape berhenti kerja di RHB Bank
Kerja yang dilakukan di RHB Bank
Ape pendapat anda tentang jawatan yang dipohon
Suami anda berkerja dimana

Soalan lain dah tak berape ingat la plak..tapi tu la soalan yang ditanye..punya la berdebar..ingat soalan ape la..rupanya sama jer dgn interview swasta..so sebulan lepas interview baru tahu result dia..hopefully saya diterima..walaupn gaji kerajaan dgn gaji saya skrg..beza banyak..dekat thousand plus la gak beza dia..tp takpe..sebab saya pikirkan masa depan..pencen tu penting..dah tua nanti tak larat nak keje..takkan nak harapkan kwsp yang 40K tu..sekejap je dah abis..so itu sebab la saya mohon kerja di jabatan kerajaan..tu jer cerita pasal interview..pas abis interview tu dating dgn cik abg..kat alamanda, putrajaya..tengok lagenda budak setan..first time dating berdua tak bawak anak..
www.tips-fb.com

0 comments on "Job Interview"