Monday, February 28, 2011

Banglo Berhantu diShah Alam Pulak

Posted by Cinta Hatiku at 9:13 PM
Assalamualaikum semua..
asyik entri pasal makanan..
boring la plak kan
so, kali ni nak jadi kak nam plak
kekepoh nak story pasal HANTU
sebelum ni ramai yg date kat blog..
date kat Fesbuk
tapi saya malas nak amik port
ape lagi pasal cite seram ni
meremang bulu ketiak
tapi bile en suami nak cite
pasal banglo kat shah alam
mula la jadi kak nam
terus ckp kat en suami
cer criter cer criter
bile dah dengar cerita mula la timbul persoalan
oh lupa plak
pada yang tak tahu cite tu lagi
sorry ek akak malas dik non
nak copy paste cite yg korang leh google sendiri
malah ada yang dah baca kan
melambak blog yg date dengan copy paste cite tu
so korang cari sendiri la ek
back tu my conversation between en suami
so dalam sibuk mari bercerita bersama en suami ni
saya ckp la nape ustaz yang tolong tu tak BAKOR jer
en suami pun nyampuk..
ye la kite BAKOR jer

sambil tangan pusing² ala² dalam cite hantu kak limah gitu
saya pun sambung gak script dlm cite hantu kak limah tu
sabo je la
jd mamat yg kena peluk dengan kak limah
opss sorry ek..
kena copy paste dr kejadian sebenar ni
en suami ku memang gitu
dalam serius bercerita ada jer melawaknye
pasal BAKOR tu..bukan BAKOR dgn API ye
cam dlm cite hantu kak limah tu
ni bakor dengan kalimah Allah
mengunakan ayat² suci Al-Quran
tuk hapuskan makhluk halus ni
berbalik semula pada cerita kitorg ni
en suami pun jawab la..
ada ustaz tak nak BAKOR
sebab pada diorg kita manusia ni
takde HAK keatas makhluk ni..
Hanya Allah je yg berhak keatas semua makhluknya
itu memang betul
tapi kalau dah menganggu dan membunuh tu..
kan dah lain cite kan
kalau dah spesis diorg ni takleh nego
kite BAKOR jer
pastu ckp la kite datang ni nak BAKOR
bukan nak POCO POCO

tapi kan bile pikir balik cite pasal banglo tu
bebudak tu tak reti² nak baca
ayat² suci Al-Quran ke
Surah Fatihah pun dah cukup kuat sebenarnye
ditambah dengan 4 Qul
tp tu la..pelik kan
sembahyang plak tak buat tah tak diorg tu
ye la bukan ape
dah sedia maklum
semua tu kan makhluk Allah
takde yang berkuasa selain Allah
sebab tu la hanya pada Allah
tempat kita meminta pertolongan
dok cite hal² mistik ni
saya pernah jugak alami
huii DASYATT
cer criter cer criter

kalau korang nak tahu
semua ni berlaku kat rumah sewa saya yg dulu
masa tu nak kata baru pindah tak gak
kirenya dah tahun la pindah
tp sepanjang setahun pindah tu tak plak kena kacau
bile aiman lahir jer
saya kerap balik JB
so rumah kerap gak kosong
kejadian tu tengah hari
tetiba jer semerbak bau KAPURBARUS
pastu meremang semacam je tengkuk ni..
aiman plak melolong nangis tak berenti
masa tu panik gak..
ye la mata budak kan nampak
saya pagar kawasan ruang tamu saya dulu
sementara en suami balik
tu pun buat ikut camne en suami ajar..
saya pagarkan dengan
surah fatihah, 4 Qul dan ayat Kursi
lepas tu aiman stop nangis
disebabkan en suami balik lewat malam
so, adik bradik dia dtg teman kan saya sementara
tunggu en suami pulang
ye la kot dikacau nye lagi
jenuh gak nak handle
aiman baby lagi plak tu
ada sekali tu adik en suami pun kena kacau
time kejadian tak pasti plak
tetiba dia jengah je kat tepi pintu
bongkas dia keluar dr rumah
masa kejadian tu saya kat jb
lepas dr tu banyak gak la benda² aneh berlaku
kena timpa la masa tido
hui..time tu saya panggil en suami
tp dia tak respond pun
padahal kat sebelah jer baring
masa tu nampak benda tu kat tepi..
muka tak nampak..rambut mengurai
bile saya toleh ngadap takde
badan still takleh bangun ni
lepas baca ayat kursi dgn 4 qul
baru cam lepas ..terus saya kejut en suami
bile tanye kenape saya panggil tak jawab..
dia ckp tak dgr pun..padahal sekuat hati saya jerit
pelik kan..
dan sebelum tu
tuan rumah pernah tanye pada cik suami
tah² penyewa lama punya
tp cik suami ckp tak la
rumah kalau besar..kosong lama sangat
takde penyewa
so diorg duduk la
lagi pun bukan diorg kena byr pun
so bile dah memacam saya pun kerap la balik JB
sian kat aiman meragam jer
last² kiotrg panggil wakorg yg lebih arif
tuk settlekan benda alah ni
masa wak tu dtg en suami dah siap pasang niat dah
nak snap ape² yang patut
tp tak bitau pun kat wak ni
lepas wak tu solat isyak
dia ckp kat en suami
nak amik gambar ya
en suami senyum jer..
kantoi sudah
so nampak la ORB² @ entiti ni
di gambar² yg en suami snap
wak tu mulakan dr bilik belakang skali.
pastu ke dapur..
dan seterusnya sampai la ke luar pagar rumah
sebelum ape² kena nego dulu kata en suami
mintak cr baik la supaya keluar dr rumah tu
ye la dah la ko tak bayar sewa..
ko kacau plak org yg duduk bayar sewa
marah la penyewa tu kan
jom tengok picture yg en suami amik
korang leh tengok kat gambar
en suami dah bulat² color merah

ni kat ruang tamu

berterabur lari kena hambat dengan kalimah

serius kena rejam dengan wak


lepas selesai je..
kena gak sindir..
rajin solat dan mengaji
ni mengaji time hari khamis jer
melampau tul kan
alhamdulillah pas dr tu takde dah entiti
yg ada cuma entiti chomey 2 org tu
yg buat sore chomey
panggil
husin..husin..husin

buat kengkawan atau yg singgah blog saya ni..
kalau rajin amalkan la
Ayat Ruqyah Syari'yah
kalau rajin download jer kat internet
saya dah lama download dan amalkan
ngelakkan dr ganguan syaitan
nak cerita banyak tak pandai
so saya ada google satu ni
pasal ayat Ruqyah Syari'yah
dan saya copy paste blog tuk korang

: benda baik bagus kite amalkan..tak rugi ape pun
www.tips-fb.com

0 comments on "Banglo Berhantu diShah Alam Pulak"