Wednesday, May 12, 2010

Kembali Lagi

Posted by Cinta Hatiku at 9:10 AM
Hari ni saya kembali lagi tuk bercinta dengan blog kesayangan ..ada orang cakap saya kena vacum blog saya niihikhik..so harini nak story pasal weekend lepas ..coz weekend lepas ada celebration ..first on 8hb May 2010 tu hari ulang tahun Mia Aisy Syafiah yang pertama ..dan 9hb May 2010 plak hari ibu tapi disebabkan last week Mia Aisy Syafiah dijangkiti Chicken Pox..so banyak benda yang diplan sebelum ni dibatalkan..sian gigirl tu..tapi nak buat camne kan ..bayi pramatang memang akan mudah sakit..coz antibodi dia terlalu lemah tuk melawat penyakit yang berjangkit..actually dah tau..kat rumah pengasuh tu ada orang yang kena..tapi nak buat camne kan..tawakal je la..sama ada aiman atau mia yang akan dijangkiti..tp saya tahu mia yang akan kena..sebab sebelum ni masa mia demam pun jangkit gak dgn anak makcik tu..so takleh nak ckp ape la kan..hadapi jer semua tu dengan tabah..walaupun sedih sangat tengok dia merengek..sebab gatal..saya dan En suami dah pernah kena..so kitorang tahu la camne rasa bile kena chicken pox ni..hari ni after mandi kan mia cam biasa la..sapukan calamine lotion..alhamdulillah dah beransur kering semua nyer..ye la dah week kan..so kat bawah ni picture mia..

sian anak dara ni

Bile part sapu calamine punye la marahPhotobucket

So bile Mia kena chicken pox..my plan nak balik jb dibatalkan..sebab takut org jb plak jangkit..pada 8hb May 2010 tu tak celebrate pun birthday mia tp berjalan gakPhotobucket..sebab En Suami dah amik cuti..plan punye lama..ye la En Suami terlalu sibuk kerja..pergi pagi..anak² tak bangun lagi..balik lewat malam..anak² dah masuk tdo..so mane la ada masa nak spend masa bersama..hari cuti En Suami (Hari Rabu) pun spend after saya balik kerja..sebab anak² dihantar ke rumah pengasuh jugak..sebab nak bagi peluang En Suami merehatkan badan..tapi takde nye buah hati saya tu cukup rehat..sebab ada je hal berlaku..so camne la nak rehat..Sian Cik abang ku..itu baru cerita Mia..belum cerita abang dia si aiman..tapi cerita aiman akan di ceritakan next entry ..

sekarang nak cerita pasal hari ibu..bersungguh² En Suami dan aiman masuk contest Hari ibuPhotobucket..tuk menang hadiah..dan bagi hadiah tu tuk saya..caya laaa..atas kegigihan mereka..akhirnya dapat la hadiah tempat ke ..alhamdulillah..walaupun saya tengok riak aiman yang agak berdebar²..st time tu join contest..tu yg riak muka berdebar²ihikhik..hadiah nye hamper chocolate beryl's..

acara amik hadiah

masa last friday..before contest ni..beria² si aiman bukak beg sekolah..selalu campak jer beg sekolah dia..dah tu berleteh suruh cepat² angkat jemuranPhotobucket ..sebab nak tunjukkan something yang istimewa..nak tahu ape dia tengok picture kat bawah ni..cantik kan

Terharu..sambil menitiskan airmata

Bebaru ni..anak kakak saya..ada mention nak belikan kek tu birthday mia..masa hari isnin tu dia dan buah hati dia belikan kekPhotobucket ..kek Photobucket tu bukan tuk birthday mia jer..tp tuk saya gakPhotobucket..diorg nak celebrate hari ibu tuk sayamalu..wahPhotobucket..syok nye..thanks yer mimi dan din..so malam tu saya pun masak la spagheti bolognese with mushroom, sausage and baconPhotobucket..tuk hidangan celebrate birthday mia dan hari ibu tuk saya..

Birthday girlihikhik..walaupun kena chicken pox

KekPhotobucket from Mimi dan Din

Lepas plan ke JB dibatalkan..En Suami bawak pi dinner kat pandan perdana safari..tepi MRR2..tempat tu dulu tempat mandiihikhik..tp agaknye mcm dah usang..terus tutup..so tempat tu sekarang merupakan restoren steamboat..pemandang memang cantik..KL view..nampak KLCC..dan kebetulan masa dinner tu..bleh plak ada PhotobucketbungaapiPhotobucket...cantik gile..happy sesangat..walaupun after dinner tu lift rosak.Photobucket.so kena guna tangga..hahaha..tp ape ape pun.. kenangan yang terindah buat saya..so nak say something kat cniPhotobucket..

PhotobucketPhotobucketBuat Photobucket B..ayang sayang sesangat kat BPhotobucket ..PhotobucketPhotobucket
walaupun bermacam dugaan yang dilalui..kite tetap lalui dengan tabah..
setiap saat
Photobucket..setiap detik i'm in love with youmalu ..

PhotobucketPhotobucketBuat Aiman dan Mia..Mama sayang kamu berduaPhotobucket..PhotobucketPhotobucket
walaupun selalu kena marah dengan mama..marah² sayang yer
sebab mama nak yang terbaik tuk anak mama..

Photobucket lah..ni je entri yang saya dapat date tuk harini..lain kali saya date lagi..kalau ada masa terluang..bleh la bercinta dengan blog kesayangan lagi.. semua.. next time..Photobuckettata
www.tips-fb.com

2 comments on "Kembali Lagi"

Mummy Dasy on May 18, 2010 at 3:08 PM said...

1st pic Mia tu cam muka aiman plak sebijik.. Nape private blog..

biztoone on May 25, 2010 at 11:46 AM said...

comel...

rasa nk makan kek ar plak
haha