Sunday, March 7, 2010

Mempelam

Posted by Cinta Hatiku at 6:56 PM
mempelam salah satu fav fruit saya jugak ..a'aa fav ajer yer ..bukan ada kena mengena dengan pregnant ye before this cik abg yang beli dia pun mcm saya gak..suka giler makan pelam tapi yang dia beli pelam muda lemak manis ..saya plak beli mempelam ni berdasarkan besarnyer pelam ni..gilos la besar dia..tak caya ker jom tengok gambar pelam yang saya beli ..

saya pegang pun tak cukup satu tangan tau

suruh acha mia pegang ditolak tolaknye buah pelam ni

After di kupas dan dipotong

serius beb sedap..dan manistak rugi beli ..plan nak amik picture pelam tu dipegang oleh acha mia ..tapi acha mia taknak pegang pelik kot pekehal nye besar sangat buah pelam tu mungkin dlm hati mia ckp ..pelam tu saya beli sebiji jer ..sekilo RM..tu yg beli sebiji sangkaan saya pelam tu dari india ke atau luar negara..sebab pernah nampak kat giant jual..tp harga sekilo RM lebih..so serius la takkan beli nyer rupanye pelam tu dari negeri sembilan..so, kepada si dia yang duduk nearby tu mesti pernah tengok kan pelam ni ..kalau ada tanam pokok nyer..bagi benih kat saya yer ....cukup tuk topic ni ada banyak cite ni nak date
www.tips-fb.com

4 comments on "Mempelam"

Cheeky Cranky Wifey on March 7, 2010 at 8:01 PM said...

nun pn x perasan la sis kat sini ada ke x
tp kalo yg pelam panjang2 kuning tuh bnyk la
mama ckp kalo yg besar2 mcm nih selalu ada kat kedah ngn melaka

ish besar btol la
terliur dh nih
beshkn mkn pelam
nyum nyum...
nun kalo makan pelam nun mesti amek yg bhgn biji dia tuh
makan sorang2...kekekeke

Cinta Hatiku on March 8, 2010 at 9:13 AM said...

menurut kata nyonya yg jual tu..dia kata negeri 9 ke seremban..tah la..tp from malaysia la..tu yg sis beli..sebab pelik..besar giler..sis pun suka ambik part biji..selalu berebut dgn bro bad..wakakakaka

bad73tomato on March 16, 2010 at 6:44 PM said...

apsal saya tak dapat makan pelam nie ek...uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Cinta Hatiku on March 18, 2010 at 12:43 PM said...

eh ye ker tak dpt?? bukan ke dah makan.. :p