Monday, November 15, 2010

Selamat Hari Raya Qurban 2010

Posted by Cinta Hatiku at 10:20 PM
Assalamualaikum semua
hari ni saya tak berape sihat
sakit belakang kat bahagian pinggang
bile dah kena terapi baru la kurang
so bile dah kurang rasa sakit
mula la episod menganyam ketupat

daun yg selesai dipilih
lama gak episod menganyam kali ni
sebab diganggu oleh budak yang sangat ingin tahu..
penat mama dia nak layan
tapi akhirnya berjaya gaksiapkan..ada la dalam 25 biji

ni la hasil org sakit buat
sebenarnya buat ketupat ni takde la susah
macam ada setengah org ckp
masa kat sekolah dulu cikgu ada ajar buat tikar..
camtu gak buat ketupat
saya belajar pun buat rangka dulu
ayah kata kalau dah siap rangka maka ketupat akan jadi
ketupat ni ada mcm² jenis ada ketupat bawang ada ketupat sate..
nama je lain tp isi nye sama gak..yang bezanye bentuk jer

tengok ni ada jenis yg saya buat..
bentuk berbeza..sebab jalan dia berbeza..
tapi rangka ketupat kedua² ni sama..
cuma yang kanan ikut jalan mudah yang kiri ikut jalan susah
ianya serupa la macam kehidupan kite kat dunia ni
keluar semua sama dari dalam perut
tapi jalan kehidupan kite ni berbeza² kan..
dan isi ketupat tu umpama kebahagian jugak..
kalau mampat..maka bahagia la kehidupan seseorg itu..
kalau lembik..maka ada kekurangan disitu..
kite yg bentuk nya kan
tp ape² pun ketupat semua tu akhirnya basi jugak..
maksud nye..bahagia atau tidak..
akhirnya kite akan meninggalkan dunia ni jugak suatu masa nanti..
yang penting adalah kehidupan didunia ni..
haruslah di isi dengan amalan dan bekalan..
untuk perjalanan kite apabila..meninggalkan dunia nanti..

apa² pun..selamat menunaikan haji kepada semua para haji di sana..
semoga semuanye selamat hendaknye..
kepada kengkawan dan pembaca blog
selamat hari raya haji..
kalau balik kg tu berhati hati yer memandu
daaa

p/s : entri kali ni nak bg ingatan ckit kat kengkawan atau pembaca maupun penulis blog atau Facebook..sebab skrg ni saya tengok ramai la yg sibuk bergosip sana cni kat blog memasing..atau di facebook..tak kira la gosip artis ke bukan artis ke.. atau gosip org yg saya tak kenal ker..gosip tu kan ngumpat..so hindarkan la yer..tak payah la kite hakimi mereka atau artis ke sesiapa la..biar ALLAH jer yg adili di akhirat nanti..kay amalan dan bekalan memasing kena bawak..bukan leh tumpang² so renung² kan..
www.tips-fb.com

2 comments on "Selamat Hari Raya Qurban 2010"

noradzlina.kamdani on November 15, 2010 at 11:21 PM said...

perghhhh KETUPAT tp bermakna sekali cara ko kupas isunye...

Cinta Hatiku on November 15, 2010 at 11:34 PM said...

tahun baru islam dah nak dekat..aku cuba nak tanam azam..jadi yg terbaik disisiNYA walaupun susah..sebab kekadang aku nak jenguk blog org bile ada yg tulis benda gosip ni..mata nak baca..tp alhamdulillah aku cuba jauhkan..tapi takut gak kalau ada yg terasa..sebab aku tak sempurna..hehe..