Tuesday, June 24, 2008

PULANG KE KAMPUNG HALAMAN...

Posted by Cinta Hatiku at 9:58 PM
Wah...lamanye tak online..Photobuckethehehe..lupa plak nak bitau...lamanye sy menghilang bukanlah kena culik...takde sape pun nak culik sy Photobucket..ye la sape la kite org nak culik..bukanlah berharta mane pun...sebenarnye sy menghilangkan diri ke Photobucketselatan semenanjungPhotobucket.. Photobuckethehehe..tu la Photobuckettanah tumpah darahkuPhotobucket..tp sy bukan la terus balik ke kg sy...sy ke Kg Pasir Puteh...tanah lahir hubby sy..tujuan nye ada lah melawat (rindu katanye) ye lah..dah lama jugak hubby sy tak balik ke kampung..ye la sibuk dgn kerja dia...ni ada peluang dapat la dia melepaskan rindu Photobucket..

Photobucketsign board ke kg pasir putehPhotobucket

Bercerita tentang balik ke kampung halaman ni..sebenarnye sy balik ke kampung ni saje je...tp disamping saje² balik ke kampung rupanye ada pulak agenda lain yang perlu sy sertaiPhotobucket..Agenda pertama adalah pulang ke kampung ayahanda sy untuk menghadiri Photobucketmajlis perkahwinan sepupuPhotobucket sy yang sama baya dgn sy.. baru la ni dia nak kawenPhotobucket..lama jugak sy tak balik ke kampung ni...ada la berape tahun..Photobuckethehehe..since ayahanda sy dah jual tanah pusaka nye kepada sepupu sy..so dah tak dapat la lagi nak merasa makan durian yang baru gugur...petik buah manggis...panjat pokok duku dan gugurkan buah duku seberape banyak yang sy suka..Photobuckethehehee..tu cite dulu..masa zaman budak²..mandi kat sungai Photobucket..wah!!..Photobucketindahnye masa itu...hmm...yang tinggal hanyalah kenangan...yang penting sekarang dah ada sign board dah nak masuk kg sy ni...kat kg sy ni memang semua nama pakai parit...motifnye sy tak tau la pasal ape..maybe sebab memang kat pontian ni banyak parit kot..

Photobucketsign board kg Ayahanda sy..Photobucket

Rupa² nya bukan 1 majlis kenduri je sy hadiri..2 majlis...tp dalam jarak yang agak kurang jauh la..dlm 5 km...tp ape² pun tak rugi sy balikPhotobucket..hehehehe Photobucket..sebabnye...Nasi Minyak dan lauk pauknye..wah!! sedap bangatPhotobucket..cuma sayang sy tak sempat nak snap Photobucket gambar..motif...bateri camera abis..sedih tul...lupa nak charge...hampess...lepas dah selesai semua..ingat dlm berape hari leh la balik ke KL..rupanye ada satu lagi agenda...Agenda nye adalah..Saya dapat TANAH Photobucket weiii..suka nye..mokcik kaya!!!! opss terlebih sudah..sebenarnye lum dapat lagi pun..abang sy la..nak mohon tanah kat daerah kota tinggi...tp nama dia takleh pakai..disebabkan ape tah..akak pun tak pasti...so dia nak beli tanah tu dan guna nama akak..lepas dah dpt..barulah bleh tukar nama...masa nak tukar tu dia bagi la ckit tanah tu kat sy..bukan ckit tu bermakna ckit untuk masukkan dlm pasu dan tanam pokok yer...ckit dia besar bagi sy..dapat la sy suku daripada 2 ekar tanah tu...betul ke ejaan ekar ni..hmmm tah la..akak pun main hentam je...hah! tu la cite disebalik kepulangan sy ke kampung halaman...

www.tips-fb.com

0 comments on "PULANG KE KAMPUNG HALAMAN..."